Ute på tur

Både gårdagen och idag har inneburit mycket bilåkande för mig och lillan. Igår bar det av till Ed och idag åkte vi de sju milen upp till hennes gammelmorfar i Sunne. Lyckligtvis går dagarna med lillfröken på ren rutin, för hon är så gott som en klocka vad gäller sovtider. Därför har jag lyckats avverka mer eller mindre alla körningar med en sovande lillfis i baksätet. Mycket härligt, mycket avkopplande! På vägen upp tog vi även med oss morfars syster AnnaLisa. Vi fikade, pratade och lillan sprang, lekte, åt och sprang lite till. Det är fullt ös på den lilla bruttan. Efter några timmars snicksnackande satte vi oss i bilen och styrde kosan hemåt igen.
 
Efter att vi hade släppt av AnnaLisa åkte jag och krabaten till Bergvik och mötte upp mamma. Trots att det var jag som ville dit, att det var jag som hade specifika mål i agendan så var det jag som åkte hem tomhänt. Eller nja, en påse med mat följde med men annars nada. Vare sig byxorna eller skorna som jag hade i åtanke fann jag någonstans. Bättre lycka nästa gång eller något sådant.

Kommentera här: