Hurtig morgon

Idag vaknade jag av en surrande och brummande mobiltelefon kvart över sju. Det var Pillan som frågade om jag kunde skjutsa henne till jobbet. Efter fem minuters betänketid tackade jag ja men som i motgäld fick hon lov att ta med sig min hemnyckel som har varit på vift sedan vi åkte till Polen. I slasket susade vi ner med Pillan till jobbet, att gå upp kring sju eller för den delen vara ute åka bil vid den tiden på morgonen känns till skillnad mot för en månad sedan ganska skönt. Trots att solen är gömd bakom molnen så är det mycket ljusare och det blir lättare att vakna till liv. Sommartid är ett ganska bra påfund faktiskt. 
 
När jag hade släppt av Pillan tog jag svängen om ICA Maxi för att köpa maskindiskmedel, som jag glömde att köpa igår, trots att jag var inne i två matvarubutiker. Och eftersom Maxi fyller 10 år och firar de det idag med lösgodis för 10:-/kg. Prackade hastigt ner godis i två påsar. Billigt och bra, ca 2 kg för 20 spänn. Nu lär vi ha godis ett bra tag fram över. Trots att faster Irene har fått mig att inte köpa så mycket papperlöst lösgodis som jag gjorde tidigare på grund av att hon har sett hur godiset (speciellt på nedersta hyllorna) hanteras av kunderna så finns det tillfällen, som idag, där vettet går in i ena örat och ut ur det andra. "Billigt" skriker hjärnan och sockerberoendet.

Kommentera här: